مقالات

چگونه از برگشت آتش به داخل کپسول جلوگیری کنیم؟

چگونه از برگشت آتش به داخل کپسول جلوگیری کنیم؟ سوالی زیادی در بین کاربران پیش آمده و یا متاسفانه برایشان رخ داده است که در هنگام جوشکاری و یا برشکاری آتش یا همان شعله به داخل کپسول برگشته و باعث انفجار شده است.

ما در این مطلب شما را نسبت به این موضوع آگاه و اطلاعات شما را بالا میبریم که خدانکرده به این حادثه دچار نشوید.

در مرحله اول بسیار به شما توصیه میشود در هنگام جوشکاری و یا برشکاری حتمن از وسیله ای به نام فلش بک استفاده کنید.

فلش بک چیست؟

فلش بک وسیله ای است با جنس برنجی ویا استیل که بر روی دسته تورچ شما و یا بین شیلنگ نصب میشود این وسیله باعث میشود که در زمان برگشت آتش دریچه آن بسته شود و نگذارد آتش و یا شعله به داخل کپسول شما برگردد و در همان نقطه استپ کند که بسیار برای کاربران و مصرف کنندگان محترم توصیه میشود.

مورد های بعدی که بسیار با اهمیت میباشند این است که در خرید خود دقت کنید از شیلنگ مرغوب استفاده کنید شیلنگ حتمن باید نرم و برند باشد و هیچ گونه پوسیدگی بر روی آن نباشد.در هنگام استفاده از شیلنگ دقت کنید که بر روی زمین کشیده نشود و باعث ساییدگی بر روی شلنگتان نشود در مسیر مستقیم آفتاب قرار نگیرد.

مورد دیگر که با اهمیت میباشد سرپیک یا همان تورچ میباشد.سعی کنید در انتخاب و خرید نوع سرپیک دقت کنید از خرید و تامین سرپیک جوشکاری و برشکاری نامرغوب خودداری کنید با دست چرب با سرپیک کار نکنید حتمن از محل اتصالات بر روی سرپیک تان مطمعن شوید.

و در آخر حتمن فشار گاز داخل کپسول را چک کنید بیشترین دلیل که باعث میشود آتش به داخل کپسول برگشت بخورد فشار پایین و خالی بودن داخل کپسول میباشد هرگاه فشار کپسولتان پایین آمد در شارژ مجدد آن عمل کنید و همیشه با فشار بالا شروع به کار کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *