مقالات

آیا کپسول اکسیژن تاریخ انقضا دارند؟

سوالی که برای کاربران و مصرف کنندها خیلی پیش می آید و بسیار با اهمیت  میباشد این است که(آیا کپسول اکسیژن تاریخ انقضا دارند؟ ) کپسول ها تاریخ دارند؟تاریخ انقضا دارند؟کپسول خراب میشود؟و یا تا چه زمانی میتونیم از یک کپسول استفاده کنیم؟ در پاسخ به این شوال باید گفت که بله کپسول اکسیژن تاریخ انقضا دارد.

کپسول اکسیژن تاریخ انقضا دارند؟

ما در این مطلب شما را نسبت به این سوال ها آشنا میکنیم وسعی میکنیم اطلاعات و نگرانی های شما را برطرف کنیم و سطح اطلاعات شما را بالا ببریم.

مورد اول:تاریخ کپسول کجای آن میباشد؟

تمامی کپسول ها دارای تاریخ هستن که در دور گردنه یا گلوگاه پایین تر از شیر کپسول به صورت هک میباشد برای مثال 2021 که تاریخ سال ساخت کپسول ها میباشند.

مورد دوم:آیا کپسول تاریخ انقضا دارد؟

توجه داشته باشید تاریخی که در روی کپسول هک شده تاریخ سال ساخت میباشد کپسول در این تاریخ ساخته شده است.و از همان تاریخ میتوان تا 5 سال کپسول را بدونه تست هیدرواستاتیک شارژ کرد و کپسول شما سالم میباشد و نیازی به تست مجدد ندارد.و زمانیکه کپسول شما 5 سال را رد کرده باشد و تاریخ آن گذشته باشد باید به مراجع معتبر مراجعه کنید و کپسول عمل تست هیدرواستاتیک بر روی آن انجام شود که شما بتوانید کپسولتان را تا 5سال دیگر استفاده کنید به این شکل که بر روی کپسولتان تاریخ تست خورده میشود و این کپسول مجاز به شارژ مجدد در تمامی کارخانه ها میباشد.

مورد سوم:چگونه از کپسول اکسیژن استفاده کنیم؟

همانطور که میدونید کپسول اکسیژن دارای شیر استاندارد میباشد و دارای یه فلکه که با چراخندن آن باعث میشود گاز از داخل مخزن یا کپسول خارج شود لذا برای استفاده از گاز اکسیژن نیاز حتمی به دستگاهی به اسم مانومتر یا همان فشارشکن دارید که باعث میشود فشار بالای داخل کپسول را به صورت کنترل شده استفاده کنید.

مورد چهارم و بسیار با اهمیت:موارد ایمنی و بسیار مهم در استفاده از کپسول گاز اکسیژن

توجه داشته باشید به هیچ عنوان با دست چرب از کپسول استفاده نکنید برای اتصالات و نصب مانومتر از گریس و روغن و هرگونه چربی پرهیز کنید زیرا به محض تماس هر چیز چرب با گاز اکسیژن باعث مشتعل شدن و آتش گرفتن میشود.برای تست نشتی از آب و کف استفاده کنید.برای اتصال مانومتر به شیر کپسول از نوارتفلن استفاده کنید.و سعی کنید کپسول خود را در جایی خنک نگهداری کنید.از پرتاب کپسول به روی زمین خوداری کنید.

 

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *