مقالات

درباره سیلندر و شیرهای سیلندر

درباره سیلندر یا کپسول?

سیلندر یا کپسول به اندازهای مختلف استاندارد در بازار موجود هستند که به چند دسته تقسیم میشوند: سیلندرهای فولادی یا کربن استیل، سیلندرهای آلومینیوم، سیلندرهای استنلس استیل، سیلندرهای کامپوزیت، که هرکدام در مصارف مختلف بکار میروند هر سیلندر با توجه به استاندارد سازنده آن یسری مشخصات دارد که بر روی گردنه سیلندر مشاهده میشود که شامل فشار کاری-فشارتست-نام سازنده کارخانه-شماره استاندارد-تاریخ تولید سال کپسول می باشد.

شیرهای سیلندر

فشار کاری سیلندر نشانگر مقدار استاندارد شارژ شدن سیلندر می باشد مثلا اگر فشارکاری سیلندر 150بار باشد شما مجاز به همین انداز شارژ میباشید. فشار تست سیلندر همیشه 100تا 150بار بیشتر از فشار کاری میباشد باید به عنوان خریدار حتما توجه داشته باشید سیلندر دارای این مشخصات باشد در غیر اینصورت غیره استاندارد بوده و خطرناک است.

سیلندرها به دو شکل : سیلندرهای درزدار و سیلندرهای بدون درز، سیلندرهای بدون درز برای گازهایی با فشار بالا ، مانند گاز آرگون، گاز اکسیژن، گاز نیتروژن، گاز هیدروژن.

آنچه درباره شیر سیلندر باید بدانید:

شیرهای سیلندر با توجه به نوع گاز هستند، برای مثال گاز هیدروژن باید شیر با دنده چپ گرد باشد و گاز دی اکسید کربن شیر آن باید سوپاپ دار باشد و همچنین گازهایی که دارای خورندگی هستند باید از شیرهای استنلس استیل استفاده شود بنابراین شیرهای سیلندر نقش بسیار مهمی در سیلندر گاز دارند شیرها هم مانند سیلندر دارای فشار کاری استاندارد میباشند که نیز به این مورد هم باید توجه لازم کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *