مقالات

گاز هلیوم را از کجا تهیه کنیم

برای خرید گاز هلیوم کلیک کنید و یا استعلام قیمت با شماره تلفن های درج شده در سایت تماس بگیرید.

همچنین برای خرید مانومتر گاز هلیوم اینجا را کلیک نمایید

گاز هلیوم را از کجا تهیه کنیم؟ این سوالی است که ذهن کسانی را که مراسمی در پیش دارند مشغول میکند با توجه به اینکه پرکردن بادکنک با گاز هلیوم باعث میشود که بادکنک مدت زمان بیشتری را در فضا باقی بماند و ارتفاع آن کم نمیشود و این موضوع بخاطر این است که هر چه محتوای بادکنک ها سبکتر باشد احتمال بیشتری دارد که مدت زمان بیشتری را در فضا باقی بمانندبرای مجالس شادی از گاز هلیوم برای پر کردن بادکنک ها استفاده میکنند باید توجه به شرایط موجود در بازار افراد سودجویی گازهایی را ترکیب نموده و با عنوان گاز هلیوم به مشتریان میفروشند در حالی که گاز هلیوم وارداتی میباشد و تحت هیچ شرایطی در کشور تولید نمیشود.

گاز هلیوم یک گاز تک اتمی و فیر سمی میباشد که در جدول تناوبی در جایگاه دوم قرار دارد گاز هلیوم خیلی سبکتر از گاز اکسیژن و دی اکسید کربن و بدون بو و رنگ میباشد.

توده مولکولی گاز هلیوم شامل سی و دو درصد اکسیژن و چهل و چهار درصد دی اکسید کربن است و این امر باث میشود تا به این نتیجه برسیم که نور گاز هلیوم چطور میباشد.

درصد میزان موجود از گاز هلیوم در بعضی از مناطق جغرافیایی به میزان بیشتری موجود میباشد لذا در کپسولهای صنعتی به بازارعرضه میشود و دارای قیمت بالایی میباشد.

برای مصرف مشتری گاز هلیوم در کپسول های یکبار مصرف-2 لیتری-5 لیتری-10 لیتری-20 لیتری-40 لیتری-50 لیتری عرضه میشود همچنین اگر مشتری کپسول داشته باشد میتوان آنرا شارژ نمود.

مصارف گاز هلیوم :

پرکردن بالن و بادکنک

آزمایشگاه

دستگاه لیزر

بیمارستان

نشت یابی در اتصالات

برای شما مشتریان عزیز بهترین گزینه اجاره کپسول گاز هلیوم میباشد.

خرید کپسول گاز هلیوم:

مشتریان عزیز میتوانند با خرید کپسول یکبار مصرف گاز هلیوم که قابل جابجایی نیز میبشد در هر زمان و مکان اقدام به پر کردن بادکنک هلیومی نمایید.

وزن تمام شده ی کپسول های یکبار مصرف 3کیلوگرم میبشاد که دارای هلیوم خالص با گرید 5 میباشد ابعاد که کپسول گاز هلیوم در آن بسته بندی شده 45*25 سانتی متر میباشد این کپسول بین 23 تا 25 بادکنک لاتکس 12 و یا 32 تا 35 عدد بادکنک لاتکس 9 را میتواند پر کند.

شیوه ی ساخت بادکنک هلیومی:

در ساخت بادکنک هلیومی از گاز هلیوم استفاده میشود که توسط روش انجماد گازهای طبیعی به دست میاید بادکنک های هلیومی در فروشگاه های تخصصی فروخته میشود اگر میخواهید بادکنک هلیومی را در خانه درست کنید باید یک کپسول هلیوم تهیه نمایید با آزمایش شیمیایی در خانه نمیتوان گاز هلیوم تولید کرد بنابراین برای بالا بردن بادکنک به میزان قابل توجهی گاز هلیوم نیاز خواهید داشت.

ساخت بادکنک گازی بدون گاز هلیوم:

شما با این روش میتوانید بفهمید که چگونه یک بادکنک پرواز میکند.

با توجه به اینکه اینکار خطرناک میباشد و احتمال اتش سوزی و انفجار دارد باید این کار را خارج از منزل انجام بدهیم برای انجام این ازمایش شما باید از تجهیزات ایمنی مانند عینک ایمنی – لباس آزمایشگاهی – دستکش حفاظتی استفاده نمود.

وسایل لازم برای انجام آزمایش:

فویل آلومینیوم

آب در دمای اتاق

یک بادکنک

هیدروکسید سدیم خالص

فلاسک شیشه ای

Balloons, metallic cylinders with helium. A picture symbolizing the inflation of the balloons liquefied gas-helium.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *