مقالات

کپسول گاز آمونیاک

کپسول گاز آمونیاک:

گازآمونیاک (به انگلیسی: Ammonia)با فرمول شیمیایی NH3،مهم‌ترین ترکیب هیدروژنهٔ ازت (نیتروژن) است که در هوای شهرها و مجاورت مستراح ها وجود دارد. در طبیعت از تجزیهٔ مواد آلی ازت دار هم‌چون اوره ادرار به‌دست می‌آید.

گازآمونیاک سبب تحریکات دستگاه تنفسی، پوست و چشم شده و با آسیب رساندن به شش‌ها در اثر مواجهه با حجم زیاد این گاز می‌تواند سبب مرگ شود.

گازآمونیاک گازی است بی رنگ، با مزهٔ فوق العاده تند و طعم حاد و زننده که اشک‌آور و خفه کننده است. گاز آمونیاک از هوا سبک تر بوده و به سهولت به مایع تبدیل می‌شود. گازآمونیاک درآب بسیار محلول بوده و در منفی ۷۷/۷ درجهٔ سانتیگراد منجمد شده و در منفی 33/34 درجهٔ سانتیگراد به جوش در می‌آید. وزن مخصوص محلول اشباع گاز آمونیاک 0/88 گرم بر سانتیمتر مکعب است.

از موارد استفاده ی گاز آمونیاک می توان به استفاده در تهیه ی کودهای شیمیایی، یخ سازی ، اسید نیتریک ، سایر ترکیبات نیتروژنه ، مواد منفجره و نگهداری از مواد غذایی اشاره کرد.

نکات ایمنی:

کپسول گاز آمونیاک بسیار آتشزا و سمی میباشد و باید در جایی خشک و خنک نگهداری شود.به دور از مواد آتشگیر و جرقه الکتریسیته نگهداری شود.مورد بعدی نحوه حمل و نقل گاز آمونیاک است که باید توی حمل و نقل بسیار مراقب بود از ضربه نخوردن و به صورت ایستاده از جایی به جایی حمل شود.

کپسول گاز آمونیاک در سیلندرهای 40 لیتری و 50 لیتری واردات میشود که بنا به درخواست مصرف کننده و مشتریان عزیز در سیلندرهای 2 تا 50 لیتری شارژ میشود.

توجه داشته باشید باید به دلیل سمی بودن و خورنده بودن گاز آمونیاک باید از رگلاتور یا مانومتر تمام استیل استفاده شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *